
Vanuit de kern

Lonneke Mulder
Lonneke Mulder is oprichter van De Kern Marketing, spreker, marketingstrateeg en coach voor bedrijven, organisaties en ondernemers met een missie. Van MKB tot corporate boardrooms, van duurzame startups tot sportverenigingen, overal waar mensen zoeken naar hoe ze hun verhaal kunnen vertellen vanuit wie ze echt zijn, brengt zij helderheid, richting en zichtbaarheid.
Lonneke Mulder werd succesvol in het bedrijfsleven, maar het knaagde. De resultaten waren goed, de cijfers klopten, de carrière liep en ze maakte die mooie reisjes. En toch dacht ze op een dag: wat heeft de wereld hier eigenlijk aan? Ze werkte voor een toonaangevend olijfoliebedrijf met een biologische topkwaliteit, maar zag tegelijk hoeveel plastic er doorheen ging. “Ik doe hier mijn werk met ziel en zaligheid, maar draag ik écht bij aan iets waar de wereld iets aan heeft?”
Het werd het het einde van haar oude loopbaan, een begin van een sabbatical en veel wandelingen met haar hond Bodhi. Ze dacht dat ze klaar was met marketing. Tot een onverwachte LinkedIn post van haar neven, over de radicale transformatie van hun schoenenzaak naar een duurzaam familiebedrijf, haar marketinghart opnieuw deed ontwaken.
Mulder ontwikkelde haar eigen unieke KERN-methode, waarmee ze teams, leiders en ondernemers terug brengt naar de oorsprong van hun missie. Niet als zweverig proces, maar als krachtige strategie. Want of je nu ondernemer bent of directielid in een corporate: als je jouw verhaal niet vanuit je kern vertelt, voelen mensen het niet en volgen ze je niet.
Lonneke’s aanpak is persoonlijk en planmatig, intuïtief en strategisch. Ze verbindt verhalen met structuur en zet een visie om in actie. Haar stijl is altijd energiek, eerlijk en enthousiasmerend, mensen zeggen na afloop steevast: “Wat een enthousiasme! Dit zet mij écht aan.”
Ze heeft tientallen ondernemers en organisaties geholpen om met vertrouwen zichtbaar te worden, klanten aan te trekken die bij hen passen en positieve impact te maken.